Sense ànim d’ofendre ningú, ans el contrari,
amb la voluntat d’oferir arguments per al debat serè, enceto aquest fil sobre
deu mesures, sota el meu punt de vista, estúpides que s’estan implantant en el
marc educatiu català en els darrers temps per part del Departament d’Educació i
que no ajuden a millorar ni la qualitat formativa, ni l’aprenentatge real dels
nostres alumnes de l’escola pública. Recolzant-me en la tercera llei fonamental
de l’estupidesa humana, extreta de l’assaig de Carlo M. Cipolla, Les lleis
fonamentals de l’estupidesa humana, present en la seva obra Allegro ma
non troppo[1],
de la que us parlava en un post
anterior, i que diu així: “Una persona estúpida és una persona que causa un
dany a una altra persona, o grup de persones, sense aconseguir-ne cap avantatge
o, fins i tot, patint una pèrdua”, considero el seguit de mesures educatives
següents com a, no només gens profitoses, sinó inclús perjudicials per als diferents
actors de la funció educativa. Entenc, per tant, que la seva aplicació resulta
estúpida, seguint el criteri de l’historiador i economista italià, i el seu
agut coneixement de la naturalesa humana.
El top ten de les mesures estúpides en
educació a parer propi seria:
1. Fer
anar al professorat als centres el mes de juliol.
2. Avançar
el curs al primer dilluns de setembre.
3. Canviar
el marc jurídic educatiu cada 4 anys.
4. Digitalitzar
l’ensenyament.
5. La
promoció automàtica de curs.
6. Les
“interessades” (que no interessants) formacions de centre.
7. La
pretesa igualació de nivells amb l’ensenyament competencial.
8. La
promoció d’àmbits d’aprenentatge.
9. La
manca de voluntat de diàleg amb els sindicats educatius.
10. La
burocratització de la feina.
Començo, avui, amb la primera de les mesures
estúpides esmentades.
1. Fer anar al professorat als centres el mes de juliol.
[1] Carlo M. Cipolla, Allegro ma non troppo, Editorial La Segona
Perifèria, nº 4, col·lecció Assaig, traducció Ton Vilalta, Primera edició, març
2022, Barcelona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada